det store bildet

det store bildet

Vårt bærekraftsprogram: det store bildet

fotoknudsen er en del av Storio-gruppen. Sammen er vi 6 merkevarer i 13 land, som betjener over 11 millioner kunder, noe som gjør oss til et av Europas ledende selskaper for personlige fotoprodukter. Hos oss blir mange av livets historier laget, bearbeidet og delt. Et sted der vi skaper nye måter å overføre minner og historier mellom mennesker og generasjoner på. Og der vi sammen sørger for at glade øyeblikk vil vare evig.

"det store bildet" fokuserer på bærekraft og det å bringe øyeblikk til live, samtidig som vi har en positiv innvirkning. I tillegg til å ta bedre vare på jordkloden vår, jobber vi for gode formål og for å støtte hverandre, slik at vi kan bidra til å gjøre fremtiden lysere, ett øyeblikk av gangen.

stars_plus

Jordkloden

Vi har bare en jordklode, så den må ta vi godt vare på. Vi er avhengige av materialer for å gi øyeblikkene nytt liv, så vi jobber hardt for å finne en bedre balanse og for å være enda mer bærekraftige.

Det er en lang vei å gå, men dette er hva vi allerede har krysset av på vår sjekkliste for bedre bærekraft:

  • Vi balanserer vår miljøpåvirkning ved å investere i naturbaserte løsningsprosjekter. Vi samarbeider med Treevive for å støtte MLR Forestal naturvernprosjekt i Nicaragua. Disse fokuserer på gjenplanting av skog, sikring av dyrelivshabitater og fremme sosial likhet i lokalsamfunnet. Se mer informasjon her.
  • Vi henter ansvarlig FSC®-sertifisert papir – se logoen på fotobøker, kalendere og kort.
  • Vårt miljøstyringssystem for våre nederlandske, franske og spanske fabrikker er ISO 14001-sertifisert.
  • Våre nederlandske og tyske fabrikker er Zero Waste to Deponi-sertifisert og vår spanske fabrikk er Zero Avoidable Waste to Deponi. Finn mer informasjon her.

guarantee

Fellesskap

Det er folk som gjør øyeblikk fantastiske og vi ønsker å lyse verden opp for alle, både for teamene våre og for resten av verden.​ Vi vet hvor viktig det er å glede mennesker, og derfor ville vi gi tilbake til de sakene som står oss nærmest, stå opp for hverandre og gjøre vår del for lokalsamfunnene.

Vi samarbeider svært gjerne med flotte organisasjoner, og her er hvordan våre merkevarer rundt om i Europa samarbeider i dag:

  • Vi er stolte over å støtte Make-A-Wish® Foundation.
  • Vi samler inn penger for å innvilge ønsker, donere produkter og frivillig bidra til magiske opplevelser.

clock_check

Mennesker

I de beste teamene har alle med seg ulik kompetanse. Vi må feire vår individualitet og vårt mangfold for å komme videre på en sunn og god måte. Vi er fast bestemt på å skape en mer levende bedriftskultur der alle føler seg inkluderte og motiverte. Verden er et fantastisk og mangfoldig sted, noe vår virksomhet må reflektere i teamene våre samt hvordan vår merkevare representerer kundene.

Hva er neste steg mot bærekraft hos fotoknudsen?

I tillegg til å gjøre produktene våre mer bærekraftige, ønsker vi innen 2030 å redusere karbonutslipp med 70% i hele verdikjeden vår, i hvert minste lille ledd, fra fabrikk til din inngangsdør. Vi kaller det for et maraton, ikke en sprint, og 2030 er ikke målstreken. Når vi kommer dit, vil vi fortsette å utforske måter vi kan bringe nytt liv øyeblikk, mens vi tar vare på verden vi lever i.

Registrer deg nå og få 50 kr rabatt på neste bestilling!

Laster
newsletter.message.error Takk for at du abonnerer på nyhetsbrev fra FotoKnudsen Dersom du er sikker på at din e-post adresse er riktig, klikker du en gang til på meld av nyhetsbrev