Kontakt oss

Populære spørsmål

Leveringstid og frakt

Under finner du beregnet leveringstid for hvert produkt. Siden produksjonstiden varierer vil produktene ha ulik leveringstid.

Vi starter å produsere din ordre første virkedagen etter at bestillingen er mottatt.

Ordrehistorikk

For å sjekke statusen på din bestilling kan du logge inn på din konto.

Leveringstider

Helg og helligdager regnes ikke som produksjonsdager.

ProduktForventet leveringstid
Fotobok4 produksjonsdager + postgang
Interiørprodukter4 produksjonsdager + postgang
Kort3 produksjonsdager + postgang
Fotokalender3 produksjonsdager + postgang
Bilder og forstørrelser2 produksjonsdager + postgang
Kopp med bilde2 produksjonsdager + postgang

 
Postens leveringstid er normalt 2-7 dager, avhengig av hvor du bor i landet. Her ser du forventet postgang for ditt postnummer:

PostnummerForventet postgang
0015 – 39992-4 dager
4000 – 75993-5 dager
7600 – 79994-6 dager
8600 – 89994-6 dager
8000 – 85995-7 dager
9000 – 99995-7 dager

Bestilling av flere produkter

Dersom din ordre inneholder mer enn ett produkt kan det være at de sampakkes og sendes i en forsendelse. Det kommer an på hvilke produkter du bestiller. Om vi sender varene dine i én pakke, vil den forventede leveringstiden tilsvare produktet med lengst leveringstid.

Hvis du for eksempel bestiller en fotobok og fremkalling av bilder, vil den totale forventede leveringstiden være 4 virkedager.

Hvem leverer varen min?

Vi sender din bestilling i samarbeid med Bring. Alle bildeproduktene produseres på vår fabrikk i Nederland. Servicepakker må innregistreres på terminal i Oslo før sporing blir aktivert. Dette kan ta inntil 48 timer. Vi anbefaler deg å sørge for å ha riktig mobilnummer registrert på din bestilling, slik at du kan motta varsel på SMS når ordren kan hentes.

Fraktkostnad:

Fraktkostnad er kr. 59,- for ordrer som inneholder produkter med stykkpris inntil kr. 149,-
For ordrer som inneholder et produkt med stykkpris over kr. 149,- er frakt kr. 109,-
Dette betyr at dersom dyreste produkt i bestillingen har en stykkpris under kr. 149,- vil frakt bli kr. 59,- uansett totalpris på bestillingen. Frakten vil aldri overstige 109,- per ordre.

Betalingen feilet, hva kan jeg gjøre?

Dersom betalingen av en eller annen grunn feiler, vil ikke ordren din bli sendt til produksjon. Avhengig av hva som går galt, vil du få en feilmelding med informasjon om at bestillingen mislyktes.

Du kan også sjekke din ordrehistorikk dersom du er usikker på om bestillingen din er gått gjennom eller ikke.
En bestilling der betalingen har feilet vil se slik ut:

Betaling ikke godkjent

En bestilling som ikke er godkjent vil stoppe opp på punktet “Bestilling mottatt”. En bestilling med godkjent betaling vil være farget grønt på “betaling mottatt”.

Betaling via Klarna feilet
Dersom du får feilmelding ved bestilling via Klarna faktura, ber vi deg dobbelsjekke at all informasjon som er fylt inn i feltet “Fakturaadresse” er korrekt. Det er viktig at denne informasjonen er identisk med de opplysningene som er registrert på deg i folkeregisteret, da Klarna utfører kredittsjekk på alle kunder på bakgrunn av denne informasjonen. Dersom du fremdeles får feilmelding ved betaling ber vi deg ta direkte kontakt med Klarna.

Kortbetaling
Dersom kortbetalingen din feiler, ber vi deg forsøke på nytt i en annen nettleser eller med et annet betalingskort.

Kan jeg spore ordren min?

Du kan til en hver tid se status for din ordre inne på Min side. Logg inn med brukernavn og passord, og trykk på “Ordrehistorikk”. Her vil du se status på din siste bestilling, samt historikk over tidligere ordrer. Du vil her kunne se om ordren er i bestilling, produksjon eller sendt fra oss.

Sporing i produksjon
Vi har desverre ikke et detaljert sporingssystem for selve produksjonen. Hvis ikke produktet er ferdigprodusert enda, vil det står “I produksjon” på status. Så snart ordren er sendt, vil status endres til “Sendt”.

Sporing av forsendelse
Så snart ordren er sendt fra oss, vil du motta en e-post med informasjon om dette. Dersom forsendelsen kan spores, vil du få sporingsnummer vedlagt i denne e-posten. Merk at det kun er mulig å spore større forsendelser. Disse vil sendes til ditt lokale postkontor, mens mindre forsendelser sendes direkte til din postkasse og kan derfor ikke spores.

Du kan lese mer om forventet leveringstid her.

Hvordan bruker jeg en rabattkode?

Har du fått en rabattkode fra fotoknudsen? Koden legges inn i slutten av bestillingsprosessen, etter at du har ferdigstilt produktene dine.

Legg produktene dine i handlekurven og klikk “Fortsett til bestilling/gå til bestilling”. Når du kommer til “Handlekurv”, vil du se et felt nede i høyre hjørnet som ser slik ut:

2016-05-10_15-13-23

Trykk på teksten, skriv inn rabattkoden og trykk ok. Rabatten vil nå bli trukket fra. Trykk fortsett og gå videre i bestillingen.

Vennligst merk deg følgende:

    – Kun én rabattkode per bestilling

    – Dersom koden er knyttet til et konkret produkt, er det viktig at du bestiller nøyaktig dette produktet for at koden skal fungere. Vi kan ikke gi rabatt på et produkt som koden ikke er gyldig for

    – Med mindre noe annet er oppgitt, er koden er kun gyldig én gang.
    – Dersom koden ikke fungerer er det viktig at du kontakter oss før du gjennomfører din bestilling

Hvordan få en digital versjon av fotoboken?

Vil du dele din fotobok på nettet med familie og venner? Når du har bestilt din fotobok, kan du be om en digital versjon uten ekstra kostnad. Denne kan du dele direkte på Facebook, Twitter, din blogg eller via e-post. Du kan selv bestemme hvem som får tilgang til å se fotoboken på nett, og du kan selvsagt slette den når som helst.

Slik bestiller du en digital versjon av din fotobok:

1. Gå til Min side
Gå til Min side og logg inn med brukernavn og passord. Gå deretter til Ordrehistorikk.

2. Be om fotobok på nett
Velg ordrenummer og trykk på “Motta digital versjon” ved siden av fotoboken du ønsker. Når den er klar, sender vi deg en bekreftelse på e-post med link til din digitale fotobok.

3. Fornøyd med boken? Vis den frem!
For å dele din fotobok med familie og venner, trykker du på “Del”-knappen som er plassert under boken.

Hvor og hvordan finner jeg fotoboken på nett i ettertid?
1) Du finner alltid linken til din digitale fotobok under ordrehistorikk.
2) Du får tilsendt permanent link i e-posten du mottar når du bestiller digital versjon.
3) Legg til din fotobok som favoritt i nettleseren din. Da har du alltid dine beste minner lett tilgjengelig.



Finner du ikke svar på det du lurer på i ofte stilte spørsmål? Vårt kundesenter hjelper deg gjerne.

Åpningstider kundesenter sommer 2017 (26.juni tom 20.august):


Mandag - Fredag: 09:00-15:00

Alle spørsmål

Du kan kontakte oss via chat, e-post eller telefon. Vi vil alltid ta oss tid til å svare deg på det du lurer på.

E-post

Svar innen 2-3 arbeidsdager
Send e-post


Chat med oss

Status:


Telefon

Status:
55 15 31 00


Korte spørsmål

Du kan enkelt kontakte oss via sosiale medier. Vi svarer normalt innen 24 timer.

Alle spørsmål

Du kan kontakte oss via chat, e-post eller telefon. Vi vil alltid ta oss tid til å svare deg på det du lurer på.

E-post

Svar innen 2-3 arbeidsdager
Send e-post

Chat med oss

Status:

Telefon

Status:
55 15 31 00

Oppdater din nettleser her

fotoknudsen.no er basert på den nyeste teknologien. Dette gjør nettstedet enklere og raskere og bruke. Dessverre støtter ikke din nåværende nettleserversjon denne teknologien.